Szerinted melyik gyártó Cinema Lineup-ja vezeti a mozis szegmenst?
Az új kamera bejelentésével a Sony hatalmas versenyelőnyre tett szert a konkurenciával szemben.
Nézd el nekem, hogy ezúttal nem fotós tippeket vagy a fotózással kapcsolatos érdekességeket írok. Az utóbbi időben több hollywoodi produkciót is Budapesten forgattak/forgatnak, azt ugyan sajnos (még) nem tudom, hogy azok a stábok milyen eszközparkkal rendelkeznek. Viszont az biztos, hogy a Sony-nak akad néhány piacvezető terméke ebben a kategóriában is. Nem csak szerintem, de a külföldi szakértők szerint is.
A televíziós és filmes szakemberek számára a Sony már régóta szállítja a profi produkció lebonyolításához szükséges technológiát és eszközöket. A gyártó küzdött a 90-es évek formátumháborúiban, de később az XDCAM és a HDV világában már az élen járt. Az FS5 és az FS7 elsöprő sikert aratott, tömegek számára hozta el a 4K 60p felbontást, és áthidalta a high-end és a low-end közötti szakadékot.
Most a kínálatuk minden eddiginél gazdagabb. A legfontosabb, hogy ugyanabban az ökoszisztémában élnek. Ugyanaz az a bajonett, ugyanaz az S-LOG, és végre egy jobb menürendszerrel is előrukkoltak.
A új BURANO a kirakós utolsó darabja. Ez a 8K-s kamera jelenleg (2023 október) előrendelhető a világ nagy részén és csaknem 10 millió forintot kóstál. A BURANO áthidalja az FX sorozatú fényképezőgépek és a VENICE közötti szakadékot.
A Sony határozottan képes gondoskodni a felső kategóriás vásárlóiról, és ez a termékcsalád megnyugtatóbb, mint valaha. Ez a megnyugtatás azt jelenti, hogy a filmesek és producerek tudják, hogy a kamera még évek múlva is releváns lesz, és hogy lehetőségük van további, különböző árfekvésű kamerákat bevonni az adott produkcióba.
Konkurencia a szegmensben
Úgy tűnik, hogy a többi gyártó ezen a téren nehezen találja meg a helyét a piacon. A RED, a Canon és különösen a Panasonic kamerakínálata jelenleg hiányos.
A Canon full frame-es C700-asa 2018-ban jött ki, jelenleg azonban nehéz alkatrészeket találni hozzá. A 2019-ben kiadott C500 Mark II pedig túl is szárnyalta számos tulajdonságát. A C200-as lemaradt a konkurenciától, ennek lecsupaszított változata néha 65%-os kedvezménnyel is megtalálható külföldi webshopokban. Eközben a C70 megmagyarázhatatlan módon egy frissítésben megkapta a kamerán belüli nyers videót, amit a C700 nem tud egy drága CODEX felvevő csatlakoztatása nélkül. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Canon RF foglalatos mozifilmes kameráinak sora valószínűleg bővülni fog a közeljövőben. Nem tudom elképzelni a gyártóról, hogy bármelyik szegmensét is elhanyagolja.
A RED DSMC3 kamerái is hagynak kívánni valót maguk után. A sorozat első kameráját, a Komodót lényegében már három év után lecserélték. A Komodo-t a Komodo-X és a V-Raptor háttérbe szorította, a RED pedig elismerte, hogy az első színtartománya nem felel meg a második kettőnek. Ennek eredményeképpen az emberek máris veszteséggel adják el az eredeti Komodót.
Eközben a Panasonic úgy tűnik, mintha most két év lemaradásban lenne a gyártásban. A várva várt GH6 olyan sokat késett, hogy nem aratott elsöprő sikert. Míg a Varicam és a broadcast opcióik kiteljesedtek, addig a középső részen van egy rés. Az EVA1-nek már régóta esedékes a cseréje, és a felhasználók még mindig várnak az S1H frissítésére. Míg az S5 II nagyon népszerűnek bizonyul, a testesebb munkagépek frissítésre szorulnak.
Következtetés
A nagyobb multikamerás produkciók számára nagyon kevés ok lehet arra, hogy a Canon, a Panasonic vagy a RED kameráiba fektessenek be. A hozzáadott rugalmasságnak a nagyobb kereskedelmi forgatásokon is lehet értelme. A VENICE II például nem örökölte elődjétől a proxy felvételek rögzítésének képességét, míg a BURANO igen. A BURANO előreláthatóan csak hat hónap múlva vehető először kézbe, ami elég idő lehet ahhoz, hogy a verseny szorosabb legyen a gyártók között.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
A Sony büszkén jelenti be, hogy a fotózás világában az innováció egy évtizedes évfordulóját ünnepli az Alpha tükör nélküli és full-frame kamerasorozat. Az elmúlt 10 évben a Sony feszegette a fotótechnológia határait, átformálta az iparágat, és élvonalbeli eszközökkel ruházta fel a fotósokat és a videósokat.
Ahogy a legtöbb gyártó, úgy a Sony is biztosít felhasználóinak olyan ingyenes szoftvereket, amelyekkel - legyen szó videóvágásról vagy fotó szerkesztésről - egyszerűsíthető, vagy éppen felgyorsítható a munkafolyamat.
Ha nem akarsz kompromisszumokat kötni, válaszd a Sony Cinema Line FX30 fényképezőgépet a lenyűgöző fotókért és videókért egyaránt!
Néhány évvel ezelőtt a vásárlók többsége óckodott ettől, vagy nem volt vele tisztában, miért is fontos időnként updatelni a vázunkat.