• AKCIÓK
  • FOTÓS OKTATÁS
  • FOTÓS ESZKÖZ BÉRLÉS
  • FOTÓS, VIDEÓS WORKSHOPOK
  • 7% CETELEM KEDVEZMÉNY
  • HÍREK, TESZTEK
  • BEMUTATÓTERMÜNK
  • GY.I.K.
  • KAPCSOLAT
  • Kategóriák
    törlés

    Hírek, érdekességek
    Akciókamera és drón
    Beszámoló
    Canon
    Fényképezőgép
    Fotós kisokos
    Fujifilm
    GoPro
    Legújabb tesztek
    Nikon
    Objektív
    Olympus
    OM SYSTEM
    Panasonic
    Segítség vásárláshoz
    Sigma
    Sony
    Tamron
    Tippek, trükkök
    Toplistáink
    Törzsvásárlói VIP Club
    Újdonság
    Vlogkamera
    Szűrés törlése

    Szerinted melyik gyártó Cinema Lineup-ja vezeti a mozis szegmenst?

    220volt
    220volt
    2023.10.19 14:25
    Szerinted melyik gyártó Cinema Lineup-ja vezeti a mozis szegmenst?

    Az új kamera bejelentésével a Sony hatalmas versenyelőnyre tett szert a konkurenciával szemben.

    Nézd el nekem, hogy ezúttal nem fotós tippeket vagy a fotózással kapcsolatos érdekességeket írok. Az utóbbi időben több hollywoodi produkciót is Budapesten forgattak/forgatnak, azt ugyan sajnos (még) nem tudom, hogy azok a stábok milyen eszközparkkal rendelkeznek. Viszont az biztos, hogy a Sony-nak akad néhány piacvezető terméke ebben a kategóriában is. Nem csak szerintem, de a külföldi szakértők szerint is.

    A televíziós és filmes szakemberek számára a Sony már régóta szállítja a profi produkció lebonyolításához szükséges technológiát és eszközöket. A gyártó küzdött a 90-es évek formátumháborúiban, de később az XDCAM és a HDV világában már az élen járt. Az FS5 és az FS7 elsöprő sikert aratott, tömegek számára hozta el a 4K 60p felbontást, és áthidalta a high-end és a low-end közötti szakadékot. 

    Most a kínálatuk minden eddiginél gazdagabb. A legfontosabb, hogy ugyanabban az ökoszisztémában élnek. Ugyanaz az a bajonett, ugyanaz az S-LOG, és végre egy jobb menürendszerrel is előrukkoltak.

    A új BURANO a kirakós utolsó darabja. Ez a 8K-s kamera jelenleg (2023 október) előrendelhető a világ nagy részén és csaknem 10 millió forintot kóstál. A BURANO áthidalja az FX sorozatú fényképezőgépek és a VENICE közötti szakadékot.

    A Sony határozottan képes gondoskodni a felső kategóriás vásárlóiról, és ez a termékcsalád megnyugtatóbb, mint valaha. Ez a megnyugtatás azt jelenti, hogy a filmesek és producerek tudják, hogy a kamera még évek múlva is releváns lesz, és hogy lehetőségük van további, különböző árfekvésű kamerákat bevonni az adott produkcióba.

     

    Konkurencia a szegmensben

    Úgy tűnik, hogy a többi gyártó ezen a téren nehezen találja meg a helyét a piacon. A RED, a Canon és különösen a Panasonic kamerakínálata jelenleg hiányos.

    A Canon full frame-es C700-asa 2018-ban jött ki, jelenleg azonban nehéz alkatrészeket találni hozzá. A 2019-ben kiadott C500 Mark II pedig túl is szárnyalta számos tulajdonságát. A C200-as lemaradt a konkurenciától, ennek lecsupaszított változata néha 65%-os kedvezménnyel is megtalálható külföldi webshopokban. Eközben a C70 megmagyarázhatatlan módon egy frissítésben megkapta a kamerán belüli nyers videót, amit a C700 nem tud egy drága CODEX felvevő csatlakoztatása nélkül. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Canon RF foglalatos mozifilmes kameráinak sora valószínűleg bővülni fog a közeljövőben. Nem tudom elképzelni a gyártóról, hogy bármelyik szegmensét is elhanyagolja.

    A RED DSMC3 kamerái is hagynak kívánni valót maguk után. A sorozat első kameráját, a Komodót lényegében már három év után lecserélték. A Komodo-t a Komodo-X és a V-Raptor háttérbe szorította, a RED pedig elismerte, hogy az első színtartománya nem felel meg a második kettőnek. Ennek eredményeképpen az emberek máris veszteséggel adják el az eredeti Komodót.

    Eközben a Panasonic úgy tűnik, mintha most két év lemaradásban lenne a gyártásban. A várva várt GH6 olyan sokat késett, hogy nem aratott elsöprő sikert. Míg a Varicam és a broadcast opcióik kiteljesedtek, addig a középső részen van egy rés. Az EVA1-nek már régóta esedékes a cseréje, és a felhasználók még mindig várnak az S1H frissítésére. Míg az S5 II nagyon népszerűnek bizonyul, a testesebb munkagépek frissítésre szorulnak.

     

    Következtetés

    A nagyobb multikamerás produkciók számára nagyon kevés ok lehet arra, hogy a Canon, a Panasonic vagy a RED kameráiba fektessenek be. A hozzáadott rugalmasságnak a nagyobb kereskedelmi forgatásokon is lehet értelme. A VENICE II például nem örökölte elődjétől a proxy felvételek rögzítésének képességét, míg a BURANO igen. A BURANO előreláthatóan csak hat hónap múlva vehető először kézbe, ami elég idő lehet ahhoz, hogy a verseny szorosabb legyen a gyártók között.

     


    Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

    A Sony büszkén jelenti be, hogy a fotózás világában az innováció egy évtizedes évfordulóját ünnepli az Alpha tükör nélküli és full-frame kamerasorozat. Az elmúlt 10 évben a Sony feszegette a fotótechnológia határait, átformálta az iparágat, és élvonalbeli eszközökkel ruházta fel a fotósokat és a videósokat.

    Ahogy a legtöbb gyártó, úgy a Sony is biztosít felhasználóinak olyan ingyenes szoftvereket, amelyekkel - legyen szó videóvágásról vagy fotó szerkesztésről - egyszerűsíthető, vagy éppen felgyorsítható a munkafolyamat.

    Ha nem akarsz kompromisszumokat kötni, válaszd a Sony Cinema Line FX30 fényképezőgépet a lenyűgöző fotókért és videókért egyaránt!

    Néhány évvel ezelőtt a vásárlók többsége óckodott ettől, vagy nem volt vele tisztában, miért is fontos időnként updatelni a vázunkat.

    Összehasonlítom a fenti termékeket! Az összehasonlításhoz pipáld ki más termék(ek) oldalán is az "Összehasonlítom" négyzetet!
    bezár