• AKCIÓK
  • FOTÓS OKTATÁS
  • FOTÓS ESZKÖZ BÉRLÉS
  • FOTÓS, VIDEÓS WORKSHOPOK
  • 7% CETELEM KEDVEZMÉNY
  • HÍREK, TESZTEK
  • BEMUTATÓTERMÜNK
  • GY.I.K.
  • KAPCSOLAT
  • Kategóriák
    törlés

    Tesztjeink
    Akciókamera és drón
    Állvány és gimbal
    Audió
    Bang & Olufsen
    Canon
    Fényképezőgép
    Fotós eszközbérlés
    Fujifilm
    GoPro
    Legújabb tesztek
    Nikon
    Objektív
    Objektívszűrő
    Olympus
    OM SYSTEM
    Panasonic
    Segítség vásárláshoz
    Sigma
    Sony
    Tamron
    Távcső
    Újdonság
    Szűrés törlése

    Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary (Canon RF) teszt – A gyártó első RF objektíve telitalálat

    220volt
    220volt
    2024.07.12 11:30
    Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary (Canon RF) teszt – A gyártó első RF objektíve telitalálat

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN a Sigma első objektívje a Canon RF családhoz. Hat évet kellett várni az első RF Sigma objektívre, de megérte a várakozás - feltéve, hogy APS-C felhasználó vagy. 

    Ez azért van, mert a Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN kifejezetten egy RF-S objektív. Ami azt jelenti, hogy bár full-frame EOS R fényképezőgépeken crop üzemmódban is használható, APS-C vázakhoz, például a Canon EOS R7, R10, R50 és R100 modellekhez tervezték. 

    A 28-80 mm-es egyenértékű gyújtótávolsággal, időjárásálló kialakítással és állandó f/2.8-as maximális rekeszértékkel lényegében ez a Canon APS-C fényképezőgépek standard objektívje, és a Sigma hihetetlen mérnöki munkájának köszönhetően alig nagyobb, mint egy kisebb üdítős doboz. 

    Mindez némi optikai kompromisszummal jár, bár az, hogy valóban észreveszed-e őket, már más kérdés. Nézzük is meg közelebbről...

     

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Cont. (Canon RF) felépítése

    A Sigma 18-50mm tökéletesen illeszkedik a tenyérbe, és gyönyörűen mutat a Canon kisebb APS-C vázain. Különösen a kompakt EOS R50-en és R100-on, de a nagyobb R7-en és R10-en is.

     

    Ne feledd, hogy bár ez az objektív időjárásálló, az R7 az egyetlen a fenti fényképezőgépek közül, amely szintén rendelkezik tömítéssel (tehát nem védett az időjárástól, ha bármely más RF-S vázzal használod).

    Ez egy hihetetlenül kicsi és könnyű objektív, mindössze 69.2 x 74.5 mm-es és 300 g-os (így valamivel nagyobb, mint az E-bajonettes változat).

     

     

    Az objektívnek van egy külső zoommechanizmusa, amely kb. egy harmaddal hosszabbra teleszkóposodik, ahogy az 50 mm felé zoomolsz. Ennek ellenére mindig kicsi és kiegyensúlyozott marad. Az én ujjaim számára a zoomgyűrűnek tökéletes a fogása egy ilyen kompakt tubushoz. A fókuszgyűrű "pont megfelelő" tapintást biztosít a manuális fókuszáláshoz. Bár meg kell jegyezni, hogy ilyen áramvonalas kialakítás mellett nincs fizikai kapcsoló az AF és az MF között.

     

    Az optikai felépítést tekintve 7 lekerekített lamellát és 13 lencsetagot tartalmaz, utóbbi 10 csoportba rendezve, köztük 1 alacsonyszórású és 3 nagy pontosságú aszférikus elem található.

     

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Cont. (Canon RF) képminősége

    A Sigma 18-50mm-es objektívet egy full-frame Canon EOS R6 Mark II-vel (crop módban) és egy Canon EOS R7 fényképezőgéppel is teszteltem. Nyilvánvalóan ez utóbbi az a fajta fényképezőgép, amelyre az objektívet tervezték, de kíváncsi voltam, hogyan teljesít majd crop módban egy full frame fényképezőgépen.

    Canon EOS R6 Mark II, Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN cont., 15 sec., f/8, 50 mm, ISO 100

    Ez egy lenyűgöző és szórakoztató objektív. Lenyűgöző, mivel, ahogy már említettem, ez egy 24-70 mm-es hasonló erőmű. És szórakoztató, mert ahelyett, hogy nehéz, hatalmas és drága lenne, pehelykönnyű és rendkívül kicsi. A gyújtótávolság és a nagy maximális rekeszérték miatt tökéletes választás többek között street és portré fotózásra is. Egy ilyen erős és hordozható objektívvel rendelkezni a riportkészítésben nagyban megváltoztatja a játékmenetet. 

    Bár az R6 II sokkal fejlettebb AF-rendszerrel rendelkezik, ezt az objektívet abszolút álomnak találtam az AF tekintetében az R7-en is. Nagyon gyorsan talál fókuszt és még az olyan szeszélyes témáknál is, mint a dongók és a mozgó emberek, mindig lépést tart az akcióval. Az AF is csendes és hihetetlenül sima, így ez egy nagyszerű objektív lenne videófelvételek készítéséhez is.

    A Sigma 18-50 mm-es objektívje nagylátószögű felvételek készítésekor igazán kellemes bokeh-t eredményez. Egy APS-C érzékelőn nem érhető el ugyanolyan sekély mélységélesség, de a rekesz lehetővé teszi a téma elkülönítését, és a defókuszált területek szép minőséget mutatnak. 

    Szuperéles a középpontban, ami pontosan az, amit egy állandó f/2,8-as objektívtől elvár az ember. A teszthét alatt kiderült, hogy a sarkoknál sokkal kevésbé lenyűgözőek, bár a valós felvételek készítésekor nem mondhatom, hogy ezt igazán észrevettem volna. 

    Canon EOS R7, Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN cont., 1/160, f/2.8, 36 mm, ISO 100

    Amit viszont határozottan észrevettem, az a torzítás. Ahogyan a Sony E-bajonettes változatánál is, a lencse széles tartományában óriási a hordótorzítás, ugyanakkor a hosszú tartományban kevésbé kellemetlen a tompított torzítás.

    Meg kell jegyezni, hogy ez mind korrigálva van a kamerán belül a JPEG felvételeknél, de nyilvánvalóan látni fogod, ha RAW fájlokkal dolgozol (bár az utómunkában néhány kattintással korrigálható). Engem személy szerint nem zavarnak az olyan objektívek, amelyek a kamerakorrekcióra támaszkodnak, de tudom, hogy néhány purista elárulva érzi magát egy objektívvel szemben, ha ez nem optikailag valósul meg.

     

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary (Canon RF) alternatívái

    Az újdonságnak a Canon háza táján egyből két alternatívája is található. A Canon RF-S 18-45mm f/4.5-6.3 IS STM nagyon hasonló gyújtótávolságot kínál egy sokkal kisebb, olcsóbb kivitelben, amely képstabilizátorral is rendelkezik. A maximális rekesz azonban kisebb, nem állandó és nem is időjárásálló. 

    Bár ez egy full frame objektív, a Canon RF 24-50mm f/4.5-6.3 IS STM APS-C fényképezőgépre is felszerelhető, és ismét hasonló gyújtótávolságot biztosít. Ugyanazokkal az előnyökkel és hátrányokkal rendelkezik, mint az RF-S 18-45mm, kivéve, hogy fizikailag nagyobb.

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary pozitívumai

    • Állandó f/2.8 rekeszérték
    • Extrémen kompakt méret
    • Nagyszerű központi élesség
    • Időjárásálló kivitel

     

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary negatívumai

    • Nincs beépített képstabilizátora
    • Sokszor a kamera korrekciójára támaszkodik

    Mit tartalmaz a doboz?

    Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary Canon RF a megszokott fehér dobozban érkezik. Sajnos a tipikus, gyártóra jellemző merev falú tokot ezúttal nem mellékeltek a termék mellé. Ezen felül első lencsevédő sapka, hátsó sapka, és egy szirom alakú napellenző (LH582-02) jár a termék mellé. 

     

     

    Tökéletes választás, ha...

     APS-C Canon MILC-cel fotózol

    Időjárásálló objektívre van szükséged

    egy univerzális erőművet szeretnél a mindennapokban

     

     

    A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary-ról röviden

    A Sigma első RF objektívje végre megérkezett a Canon tükör nélküli palettához. A Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN nagyon is megérte a várakozást. Az olyan APS-C vázakhoz, mint az R7, R10, R50 és R100 ez remek választás. Ez a zsebméretű erőmű lenyűgöző teljesítményt nyújt - bár a meglévő E-bajonettes változathoz hasonlóan itt is nagymértékben függ a kamerán belüli stabilizációtól. Állandó f/2.8-as rekeszértékével, ninja-szerű Af-fel és időjárásálló kialakítással ez a 29-80 mm-es ekvivalens zoom gyakorlatilag egy tökéletes objektív, amely körülbelül akkora, mint egy kis doboz üdítő. Az APS-C EOS R felhasználók számára kötelező darab.

      

    A terméket a Sigma Photo Magyarország biztosította.

    220volt.hu-n már eszközbérlésre is van lehetőség, ahol széles termékpalettából válogathatsz. A Bérelhető termékek fül alatt pedig a teszthez használt Canon EOS R7 váz is megtalálható.

     

    Írta és a felvételeket készítette: Háfra Zsolt

    Publikálva: 2024.07.12.

     


    Tesztképek

    Forgass körbe
    Raktáron
    Béke tér: Raktáron
    Kiszállítás: 1-3 munkanap
    319 890 Ft

    A Sigma a "Global Vision" Art, Sport és Contemporary termékcsaládokváltozatos termékeket kínálnak annak érdekében, hogy mindenféle műfajban alkotó fotós megtalálja a számára ideális megoldásokat.

    A Sigma 50mm f/1.2 DG DN Art a vállalat második f/1.2-es maximális rekeszértékkel bíró objektíve a 35mm f/1.2 DG DN Art (Sony E) után.

    Imádom a Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art-ban rejlő potenciált és kifinomult kezelési tulajdonságait. Az f/1.4-es maximális rekeszértékhez hasonlót eddig még egyetlen halszemben sem láttam, nyilván ennek a meglepően tág blende nyitási lehetőségnek ára van, mind a méret és a súly, mind a költségek tekintetében.

    A Canon 2022 májusában jelentette be az APS-C szenzorral szerelt EOS R10-et és az R7-et, valamint azt az RF-S rendszert, amely tükör nélküli kamerák és objektívek új sorozatát foglalja magában.

    Összehasonlítom a fenti termékeket! Az összehasonlításhoz pipáld ki más termék(ek) oldalán is az "Összehasonlítom" négyzetet!
    bezár